Mysig dag!

Hej fina ni! <3
Jag har verkligen haft en alldeles perfekt och mysig dag idag! ^^ Den började med en lång underbar (och efterlängtad) sovmorgon ^^ inget jobb idag <3 Sedan gick jag upp och gjorde iordning frukost :) Färska bär från trädgården, havregrynsgröt och gott té, åt frukosten i sängen framför ett avsnitt av gossip girl ^^ supermysigt!! <3
Runt 12 gick jag upp och dushade och gjode iordning mig för att åka en sväng till birsta med mamma :)
Det är inte så ofta bara jag och mamma umgås så det var verkligen mysigt att få tid till det idag <3
Jag övningskörde nästan hela vägen till stan och det gick superbra!! :D Så himla härligt att det äntligen går bra med övningskörningen :D
På birsta hittade jag en helt underbart söt klänning och ett par finfina skor för bara 99 kr! :)
Mamma hittade inget tyvärr men vi testade en massa kläder tillsammans och hon sa att det var minst lika roligt som att köpa något ^^ så hon var nöjd ändå, sötmamma ^^ <3
Efter shoppingturen gick vi till Ikea och åt lite mat och fika, så satt vi där och pratade tills det stängde :)
Det var en så mysig dag! :) Nu ska jag gå ner och dricka lite té med mamma ^^ En riktigt mamma dotter dag blev det idag! Supermysigt!! ^^
Hoppas ni har haft det underbart idag!! <3 Imorgon börjar jag jobba igen, men bara i två dagar, sen är jag ledig i nästan en vecka!! :D ska bli så fantastiskt skönt!! Då ska jag ha tid till att umgås med mina helt underbara fina vänner!! <3 längtar!! <33
Pussar på er!
Här ser ni lite av klänningen jag köpte :)

modell för några sekunder..

Hej kära läsare! :) Idag när jag jobbade så sa min chef plötsligt, Eila, vad har du på dig idag? en klänning svarade jag. Okej sa hon, har du lust att stå lite modell för lite kläder till webbshoppen nu undrade hon då! :D
Ja gärna tyckte jag! Spännande!! Så det gjorde jag och nu ligger det ute på webbshoppen ^^
Ni får jättegärna kolla om ni vill :D Gå bara in på Nordljus hemsida och sedan på nyheter, då ser ni mig högst upp ^^ hihi, kolla gärna! :D

Nordljus.net
Här är bilden! ^^ men det ser mycket häftigare ut på hemsidan, så gå in där ist! finns ännu fler bilder också! ;D

Bra dag :)

Hej på er alla fina där ute! ^^
Idag har det varit en rikitg bra dag, fullt med folk på Nordljus idag och dom flesta var trevliga också!! Fick massor med kommetarer för min topp som jag hade på mig idag :D jättegulligt, flera kunder sa liksom, "åh vad söt du var i den där toppen" så himla gulligt!! Jag blev verkligen jätteglad!! Sånt är så sött tycker jag! När någon säger något sånt! Jag liskom lyftes lite av dom där kommentarerna, kände mig lite extra fin liksom :)
Sen så sa hon som jag jobbar för att om jag ville så kunde jag få jobba lite som modell för Nordljus nu till hösten och vintern, spännande känner jag! :D så jag sa ja! Alltid bra med lite extra pengar!! Och så får jag vara med i webbshoppen :) lite läskigt eftersom massor av folk kommer kolla på mig, men roligt också ^^
Jag har funderat mycket över var jag vill praktisera i trean, Pannida ska åka till Thailand och hon har frågat om jag vill följa med, och nu har jag bestämt mig, jag vill jättegärna följa med!! Dom jag jobbar för på Nordljus åker iväg till Thailand varje vinter och dom tyckte absolut att jag skulle åka, dom säger att det är helt underbart där, och jag är så himla sugen på att åka dit!! Så jag tror att så får det bli! Om Pannida inte har ångrat sig det vill säga
Idag när jag cyklade hem (har förresten cyklat varje dag nu i tre dagar, så har väll fått ihop runt 6 mil på att cykla till jobbet och hem igen :P) Ja men iaf, när jag cyklade hem idag så cyklade jag förbi en kille som gick på vägen, jag log mot honom som jag gör mot typ alla jag cyklar förbi (iaf när jag är på bra humör, då ler jag mot alla! :P)
Men när jag log mot honom så var det som om han lyste upp, han log verkligen med hela ansiktet och så vinkade han till mig när jag körde förbi honom. Det var så himla gulligt!! Och hela vägen hem hade jag ett stort leende på läpparna, bara för att jag hade gjort honom glad, tänk vad sånt där kan göra ens dag, ett leende eller en snäll kommentar, jag älskar sånt! Tänk att ett litet leende eller en enkel kommentar om att man ser söt ut i en viss tröja, det kan verkligen stärka ens självförtroende! Iaf mitt, så jag försöker att göra sånt varje dag, säga något snällt till någon, eller bara göra en så enkel sak som att le. Det är förvånansvärt vad mycket det kan göra för någon!
A smile is the prettiest thing you can wear <3

Picknick mys!!

Hello sötisar!!
Har precis kommit hem från en supermysig kvälls picknick med Michisen ;) Vi hade med oss både ett och annat så nu är jag så mätt att jag håller på att spricka!! :P
Vi satt på en jättevacker strand och bara njöt i kvällssolen <3 påminde oss lite om Grekland faktiskt! men det var mycket kallare!! :( Så vi var tvungna att lämna stranden direkt när vi ätit för vi höll verkligen på att frysa sönder!! Fattar inte varför det ska vara så kallt i Sverige för!! Så nästa gång blir det att ta med sig ett gäng filtar!! ;D
Hoppas ni har haft det bäst idag!! Pussar! <3
Här kommer lite härliga strand bilder från Skiathos <3 (där var det iaf varmt!! jättevarmt! <3)
Skiathos <3

bara 40 minuter kvar!

Åh vad underbart!! Slutar om bara 40 minuter nu!!! Längtar så himla mycket ut i solen!! och jag och michaela ska ju iväg och ha picknick direkt när jag slutat! Grymt! Ska bli så mysigt!! :D <3
Ha en bra kväll allihopa! <3

Hihi sötnosen!!! <3

På G!

Wihi!! är verkligen igång med bloggandet nu! Det är typ det enda jag sitter och gör här på jobbet! Det är så praktiskt, för dataskärmen är vänd in mot en vägg, så ingen kan se vad jag gör vid datorn! hihi :D :D Dom tror säkert att jag sitter och skickar iväg ordrar och beställningspapper och fakturor och sånt! Men icke! hihi, här bloggas det för fullt!!

Fast det enda är att man kan bli lite förvirrad när butikstelefonen helt plötsligt ringer när jag sitter här i min bloggvärld, nyss råkade jag säga när telefonen ringde
-eeh ja juste, eller... det är Eila på Nordljus!
Hon i telefonen måste ju trott jag var lite smått tokig!
Men men, det är sånt man får ta när man är bloggerska!! (jag är ju en så himla stor och populär bloggerska också! jag har ju för tusan hela 5-8 besökare per dag!! det ni! ;D)

haha, ha det bra! Vi hörs om ett tag!! (Kommer säkert bli minst tre inlägg till innan den här arbetsdagen är slut!! :D)

Sötaste syster min och jag ^^ <3

Träningsdagbok

Tänkte att nu när jag ska träna så ofta (kolla förra inlägget :P) så borde jag ju skriva upp hur mycket och vad jag tränar :) så här kommer lite träningsdagbok för den här veckan :D

Måndag: Sprang 6 kilometer

Tisdag: Tog det lugnt (för jag hade träningsverk!! :P) fast iof så cyklade jag ju typ 800 meter hem till Johanna ;)

Onsdag: Cyklade typ 2 mil

Torsdag: Cyklade runt 1 mil

Resten av veckan... vet inte! ;) får se! :) men förmodligen ska jag springa med michaela nån dag :D <3 om hon inte fortfarande haltar!! :( vi skulle springa idag men hon hade vridit foten på nått sätt så nu haltar hon :O Stackarn!! <3
Jag hoppas hon blir bättre snart! Men vi ska iaf ses och åka ut till havet nånstans och ha picknick! ^^ Och om hon får jätteont i foten så får jag väll bära henne isf!! ;) hihi!

Ha en härlig dag allihopa!! Pussar på er! <3

Hihi, här är från då jag och michaela var ute och sprang vid bergafjärden en dag <3 så mysigt!!

Livet ska vara härligt!

Nu har jag ångrat mig igen, livet ska vara härligt! Man ska få unna sig lata dagar ibland och man måste faktiskt få äta något sött ibland också! Klart att man ska träna då och då också, för det mår kroppen bra av, men att lägga press på sig själv är inte alls bra!
Träning ska vara spontant och roligt, annars blir det bara en börda! Jag tänkte faktiskt träna idag, en cykeltur på 1 mil, helt perfekt, varken för mycket eller för lite, och har dessutom lagt in en massa härliga låtar på ipoden, så nu träningen går hur fort som helst!! ^^
Men som sagt, man ska inte pressa sig själv och man måste faktiskt ha lite balans i livet, vissa dagar kan innehålla träning och bra mat, men vissa dagar ska man bara kunna få ligga i hängmattan med en bra bok och äta på nått gott! för det ska va gött å leva som man säger ;) hihi
Ha en underbar dag! <3

Grekland- helt underbart!!

Är hemma igen från den bästa resan jag gjort i hela mitt liv!! helt magiskt, helt och hållet underbar!!
Gud jag vet inte i vilken ände jag ska börja berätta, det hände så otroligt mycket!
Men det var alltså jag och Michaela<3 som åkte, den 12 Juni åkte vi, och kom hem den 27 så vi var alltså borta i två veckor :) Och under dom där två veckorna hann vi verkligen med så himla mycket! Vi har sett så himla vackra platser!! Varit på underbara stränder, sett söta grekiska hus, gått i mysiga gränder! Vi har ätit grymt god mat!! Blivit superbruna! ^^ Träffat massa härliga människor! Allt var verkligen bara helt underbart!!
Det var fantastiskt fint väder under hela resan också, inte en enda dag var det dåligt väder! Vi hade sån himla tur!! Och båda våra hotell som vi bodde på var hur bra som helst!! Fast en sak hände under resan som var dålig faktiskt, måste berätta om det.
Vi hade bokat en dubbelresa eller vad man ska säga, vi skulle iaf åka till två öar på två veckor, så första veckan skulle vi vara på ön skiathos och andra på skopelos.
När vi hade varit en vecka på skiathos så skulle vi alltså åka till skopelos, det är ön där mamma mia filmen spelades in så vi såg framför oss den otroligt vackra ön som är med i filmen, dessutom hade vi bokat ett hotell med havsutsikt så vi såg fram emot att komma till skopelos. Fast vi hade älskat att vara på skiathos också, så det var lite blandade känslor.
Men iaf så kom en båt och hämtade oss för att ta oss till skopelos. När vi kom fram till ön så klev vi direkt på en buss så vi hann inte se oss om någonting, bussen tog oss direkt till hotellet där vi skulle bo. När vi klev av och började gå upp mot Spitalia som hotellet hette så var det första vi såg ett ganska litet mysigt hotell, det kändes ganska bra, men när vi hade gått en bit till så förstördes den känslan lite, för precis på gården till hotellet stod en gammal och jätteäcklig husvagn, en massa skräp och allt såg liksom skräpigt ut :(
När vi sen kom in i vårt rum så var det första vi såg en skurmopp och städgrejjer, det första man såg alltså när man klev in genom dörren, sen så låg det en använd handduk ute på balkongen och det fanns inget toalett papper på toaletten. Det var ju iof saker som gick att ordna, men alla intryck vi hade fått på skopelos hittils var bara dåliga. Vi blev så himla ledsna, för vi hade ju trott att skopelos skulle bli den bästa ön.
När dessutom vår havsutsikt som vi varit så nyfikna på att se förstördes av att det stod en gammal husvagn och typ skräphögar precis framför utsikten så kändes allt bara sämst!
Men vi tänkte ändå att vi måste ge skopelos en chans så vi bestämde oss för att se oss om lite i staden, den såg ju trots allt väldigt fin ut på håll. Så vi lämnade hotellet för ett tag och gick för att kolla runt i staden.
Men tråkigt nog så var staden inte alls vad vi tänkt oss heller, vi gick runt i flera timmar, och ändå så träffade vi bara på typ 10 personer, det var så himla öde liksom. Och restaurangerna såg så gamla ut, som att dom inte hade varit öppna på jättelänge, eller att ingen hade tagit hand om dom alls, stolarna och borden var slitna och glasen som vi fick när vi beställde mat var smutsiga, allt var liksom fel.
På vägen tillbaka till hotellet la vi märke till dom två stränderna som låg precis nedanför vårt hotell, när man kollade lite närmre på stranden så var det så himla äckligt, för det låg fullt med sopor på stranden, alltså typ flaskor, papper, matrester och skräp helt enkelt! Sen låg det sackosäckar på stranden som var tänkt att man fick sitta och ta en drink, men dom var smutsiga och bardisken där man skulle ha kunnat beställa en drink var helt tom, inte en männsika där. Stranden var också helt tom! Alltså känslan vi fick av skopelos var inte bra alls!! Vi blev så himla ledsna och deprimerade, för det här var verkligen inte vad vi hade tänkt oss och det var inte alls som skiathos!
Vi stannade en dag i skopelos, men sen stod vi inte ut! Så vi gick till resebyrån som fanns där och nästintill bönade och bad om att få åka tillbaka till skiathos igen, och gissa vad!! Det fick vi!
Alltså lyckan som vi kände då, obeskrivlig!! Vi blev så himla glada!! Typ kramade varann och bara hoppade omkring när vi kom ut på gatan! Det första vi gjorde när vi kom tillbaka till hotellet var att bara slänga ner allt i resväskorna och ta första bästa båt tillbaka till skiathos! ^^
Väl tillbaka på vår underbara ö fick vi komma till ett nytt hotell, och det hotellet var så himla fint!!! havsutsikt (som inte skymdes av någon husvagn den här gången :P) pool hade vi också, och vi hade en stor balkong och ett supermysigt rum! Allt var bara helt perfekt!!
Så det blev två helt underbart bra veckor i skiathos istället för som det var tänkt en vecka var på skiathos och skopelos. Så förutom dom där två dagarna på skopelos var vår semester helt och hållet underbar!!!
Skiathos är så fantastiskt bra och fint och underbart på alla sätt!! Där fanns ingenting att klaga på! ^^
visar lite bilder så att ni ska förstå hur underbart det var!!
Men lägger upp dom senare! :) pussar på er som orkar läsa igenom detta inlägg ^^ hihi puss! <3
Den här bilden är ifrån en underbart vacker strand vi var på, Mandraki <3
Så sött grekiskt hus ^^ (michaela, ska vi köpa det huset och flytta in??) ;) <3
Grekland är så underbart vackert!! Här var vi ute på en vandring på väg till en strand :)
Älskar grekiska hus!!
Bästa underbaraste vän!! Du är min bästa vän och kommer alltid att vara det!! love you!! <3
hihi, grekiskt vin var inte gott!! blä!
Sötaste finaste bästa!! <3
Pinacolada drinkar! ^^ ser så snygga ut, men dom var inte så goda, smakade bara kokos :P hih! Som att dricka en hel kokosnöt typ!!
Underbar frukost!!! <3
Lite strandbilder :)
Michaela, du är den underbaraste vännen man kan tänka sig!! Älskar dig, du är den bästa!! love Eila! ^^

Back to life..

Hej fina ni!
Idag började jag jobba... ush känner inte alls för det! Men försöker motivera mig med att jag iaf får pengar då som jag kan spara till att resa iväg någonstans sen i vinter :)
Från kl 10 till 18 ska jag jobba idag!! "/ räknar ner tiden just nu :P haha! Det är  inte så mycket kunder alls och dom som kommer köper nästan inget heller, så det är lite småsegt! Längtar bara ut till solen!!!