Thailand, vilket underbart land!!

Thailand är verkligen fantastiskt!!
Nu äntligen har jag fått en lugn stund och en dator med internet uppkoppling, så passar på att blogga lite :) jag sitter på ett internet café i en liten by i norra thailand. jag har precis blivit bjuden på glass av de som äger cafét och deras barn springer runt och busar och tittar nyfiket på mig hela tiden ^^ så himla söta!! dom kan lite engelska, så dom har sagt “thank you“ och “good night“ ungefär tusen gånger till mig, dom tycker det är otroligt spännande med utlänning (som ju jag är här) i deras lilla by, även dom vuxna, eller ja, ALLA tittar på mig som om jag är en främmande fågel eller en ovanlig diamant eller nått, i början kändes det väldigt ovant, men har börjat vänja mig och det är himla roligt ^^

Precis när vi hade landat i Bangkok och gick ut på gatan så stirrade alla så himla mycket på mig! så först trodde jag att jag såg konstig ut, för när vi skulle gå över gatan så var det en kille på en motorcykel som stirrade så mycket på mig att han nästan körde av vägen!

Men sen när vi gick in i en butik så tittade kassörskan på mig och sa "nala" som betyder vacker, eller söt på Thailändska. Och så har det fortsatt hela resan, alla som jag träffar säger samma sak, och jag blir så himla glad!! dom älskar min ljusa hud och europeiska utseende säger dom. Jag kan inte förstå, tycker ju själv inte alls att jag ser speciell ut! och tycker inte alls om att jag är blek ju!! men dom är jätteavundsjuka! :o

Jag hade velat kunna uppdatera oftare! för det händer verkligen otroligt mycket här!! men ska försöka skriva så ofta jag kan, och mycket ^^

Uppdatering från idag, Tisdag, direkt från min dagbok, eller telefon då!Jag sitter i en minibuss med nästan hela Pannidas släkt runt om mig, Thailändska ord och utrop flyger i luften och jag fattar ingenting!!Men vad gör det egentligen! Faktiskt så är det riktigt skönt att lyssna till deras prat, Pannidas moster säger att hon ska hitta en Thailändsk kille till mig :p haha och jag sa då att jag kan hjälpa henne att hitta en svensk man ^^ då skrattade hon länge och mycket! dom har nära till skrattet här! Det är så roligt...
oj, nu stänger visst internet cafét! :( synd! men lovar att uppdatera vidare så fort jag kan igen kramar på er där hemma! hoppas ni inte fryser allt för mycket! <3


Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0