Praktik i Stockholm! :)

Hej! :) kände att det var dags att ta tag i bloggningen igen!! Jag kunde inte göra det i Stockholm för uppkopplingen på datorn jag hade med mig funkade inte :/ Så nu har jag en hel del bloggande att ta igen!! tänkte fortsätta skriva om praktiken :) under vecka 46 var jag ju i Stockholm och vecka 47 var jag på tant Ancis och fröken Sara, nu är det vecka 48 och jag har en hel del att berätta om!! :D men jag börjar i ordning med den dagen jag åkte till stockholm, då var det Söndagen den 14 november ;)
Söndag: Jag hade bokat en resa till stockholm med cerise resor, resan skulle ta runt 5 timmar och ta mig (och dom andra passagerarna) raka vägen till stockholm, fast med 2 stopp för att äta mat. Jag har åkt med samma bussbolag till stockholm förut, tre gånger faktiskt så jag var ganska så lugn över just bussresan, kände på mig att det skulle gå bra, men jag ville ändå vara i tid så att jag helt säkert skulle hinna med, så pappa skjutsade mig så att jag var där en kvart innan utsatt tid för avresa. Bussen kom i tid! Så jag hann med den! första biten var avklarad! Nu hade jag iallafall hunnit med bussen, nu var jag ju på väg!! :) Det kändes så roligt att få åka bort, ta ett avbrott i vardagen och göra någonting nytt, det kändes väldigt spännande!! Men lite orolig var jag, hur skulle lilla jag kunna klara mig helt själv i stockholm! det är ju bra mycket större än Sundsvall, som jag är van vid! Men jag hade bestämt mig för att jag minsann skulle klara mig själv!! För man blir så mycket mer självständig om man klarar att göra saker på egen hand!! :) Därför kändes det väldigt bra (men samtidigt lite läskigt) att åka helt själv till stockholm! ;)
Själva bussresan gick verkligen jättebra! Bussen kom fram till city terminalen precis i tid, till och med lite tidigare! :) vi hade gjort ett stopp i Tönnebro och ett i Uppsala och klockan 18.00 var bussen alltså framme i Stockholm. Men nu hade jag den svåra biten kvar! Att hitta rätt tunnelbana, rätt buss och kliva av bussen vid rätt ställe!! Jag var lite orolig och lite stressad när jag klev av bussen, men jag intalade mig själv att ta det lugnt och till att börja med hitta fram till pressbyrån så att jag kunde köpa ett 1-veckas kort för tunnelbanan och bussen som jag skulle åka varje dag mellan jobbet och där jag skulle bo. Jag hittade pressbyrån och köpte ett vecko kort, som faktiskt var förvåndsvärt billigt!! 170 kr bara! ;) När jag köpt kortet letade jag mig vidare mot tunnelbanan, det var ganska enkelt faktiskt, det var ju skyltat överallt så det var inga problem! Jag hittade rätt tunnelbana, mot ropsten! Den klev jag på, lite krångligt var det bara för jag hade så mycket packning men det gick ändå bra! När jag klivit av tunnelbanan i Ropsten var det dags för nästa moment, att hitta bussen jag skulle med! Det var inte heller några problem! Jag skulle med buss 230 och även där fanns det skyltar om vart man skulle gå för att komma rätt! Så det gick också bra! :D sen var det bara att krångla in alla mina grejjer på ett säte och så åkte bussen! :) Vid det här laget kände jag mig väldigt lättad!! Allt hade gått precis som det skulle, vilket var otroligt skönt!! Det enda som var kvar nu var att kliva av vid rätt ställe och hitta rätt lägenhet där Lotta (en kompis till våran familj) bor med sin 1, åriga dotter. Det gick också bra! kom till och med ihåg portkoden till trapphuset! :D Men sen stötte jag på lite problem, jag hade totalt glömt på vilken våning Lotta bodde på ;) men det löste sig, som tur var så har man ju en mobiltelefon, vilket kan vara väldigt bra i sådana lägen!! hihi ;) jag ringde Lotta ch fick reda på att hon bodde på 5 våningen så jag tog hissen upp med alla mina saker och plingade på Lottas lägenhetsdörr och äntligen var jag framme!!! :'D
Lotta öppnade dörren med Astrid i famnen (hennes dotter) och jag fick en kram av båda ;) När jag klev in i lägenheten släppte all oro! Kände mig bara så himla glad över att ha hittat rätt! Från Sundsvall till Lidingö på helt egen hand! det kändes bra! :)
Lotta hade gjort mat när jag kom så vi åt direkt, sen under kvällen myste och lekte jag med Astrid, hon är så otroligt söt!! blev lite kär i den där ungen tror jag! hihi :'D När Astrid hade somnat såg jag och Lotta på film och drack te. Vilken underbar avslutning på kvällen och vilken bra början på min vistelse i stockholm! :) <3
Så, nu vet ni precis hur min resa till Stockholm gick! ;) Men det var ju bara början ;) hihi, KRAM!! :) <3<3 (fortsätter med dom andra dagarna i nästa inlägg!)

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0