Nordljus dag 5, sista dagen :(

Ja, nu är min praktik på Nordljus slut! :( Men det har varit riktigt bra!! Har trivts jättebra ovh känner att jag har lärt mig jättemycket!! :) Dessutom har jag ju fått jobb vilket känns hur bra som helst!! :D
Dagen har varit ganska annorlunda från de andra dagarna faktiskt, det har varit mycket mer folk! Eftersom det är helg idag såklart ;) Idag stog jag framförallt i kassan, tog nästan alla betalningar idag faktiskt :D För det mesta gick det jättebra, men när en kund skulle köpa ett halsband men kontokort blev det problem, maskinen som man sätter in kortet i krånglade och inget funkade, blev lite stressad för kunden verkade ganska irriterad över att det inte funkade. Men jag testade flera gånger och tillslut funkade det, som tur var!! :) Annars har betalningarna funkat hur bra som helst. När man tar betalt så är det ganska så enkelt, det är bara att skriva in vad kunden köper på datorn och skriva in summan och betalsätt och så fixar datorn resten :) Oftast när folk har köpt något så får man slå in det i skyddande papper eftersom det oftast är ganska ömtåliga saker som köps, som ljusstakar, dekorationssaker, glasgrejer m,m.
Ganska ofta så ville kunderna ha det dom köper som en present så då får man slå in det också, det var ganska stressande i början för jag ville göra det så snyggt så möjligt, men efter några presentinslagningar kunde jag göra det både snabbt och snyggt :D
Det är väldigt roligt att jobba i butik tycker jag, det känns som något för mig, det är så roligt att få hjälpa folk att hitta det dom vill och vara trevlig mot dom eftersom man får så mycket tillbaka! Alla kunder blir så glada när man visar att man finns till hands för dom med tips och råd om tex presenter och så :) Det kommer in mycket tanter in i butiken och det är så gulligt för dom blir verkligen jätteglada när man hjälper dom.
Nu såhär innan jul så får butiken in massor med julvaror, det finns alltid något att packa upp och prismärka, därför var vi aldrig sysslolösa idag utan var alltid i farten! och om jag inte fixade med nya leveranser så hjälpte jag kunder eller stog i kassan så stog aldrig still direkt! ;) Idag var vi dessutom bara två stycken som jobbade, jag och Malin så idag blev det lite körigt ;) Så nu är jag ganska så slutkörd!! Men måste använda dom sista krafterna för dagen och packa! Ska ju iväg till stockholm imorrn :) ojoj, vad fort den här veckan har gått insåg jag precis!! Men har två kvar så nu är det bara att inta stockholm och designtorget ;) ska bli riktigt spännande!! :) Nä nu ska jag gå och packa så jag kan få hoppa ner i sängen snart!! känner att det behövs ;) hihi, men ha det bra så hörs vi, och då uppdaterar jag från vår kära huvudstad! :) Kram och Godnatt! :') <3
Lagom näst sista dagen kommer jag på att jag ska ta kort, haha men här har ni iaf ett ihopplock av bilder som jag tog igår på Nordljus :)

Det här är precis när man kommer upp till övervåningen, jag har fixat lite grann här, bland annat ljuslyktorna och fåtöljen :)

Här är en del av trappen, älskar verkligen dom här skyltarna, dom är så söta och det är så roliga och bra citat på dom, det syns kanske inte så bra på bilden, men på skylten längst upp som står på trappsteget står det :
"the loundry room is self cleaning do it yourself" ;) lite rolig tycker jag, på nästa skylt (den i mitten) står det " please god, if you cant make me thin, make my friends fat" nästan ännu roligare ;) lite taskig men rolig på ett busigt sätt tycker jag ;) och på den sista skylten står det "behind every successful woman is herself" söt tycker jag! :) Sen finns det massor med fler skyltar med rolga citat, men dom får ni åka till butiken och titta på ist ;) hihi :')

här är en del av det bordet jag arrangerade ;) skulle vara lite julkänsla och tycker det ser ganska juligt ut, det är väll mäst pga färgerna antar jag ;)

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0