Nordljus dag 3 ;)

Ja ni, nu har jag varit hela 3 dagar på Nordljus och jag trivs jättebra!! :) Idag fick jag faktiskt ett erbjudande om att extrajobba lite grann nu innan jul! :D :D det tackade jag såklart inte nej till! :')
Dagen har varit mycket bra och idag har det faktiskt varit riktigt mycket kunder! Så det var jättebra för nu har jag fått stått i kassan lite mer och jag har hjälpt flera kunder med att hitta det dom ville ha :)
En kund som jag hjälpte idag skulle köpa en present till en vän, men hon visste inte vad hon ville ha, så jag hjälpte henne att hitta fram till en bra present. Hennes vän var konstnär och tyckte om detaljer tog jag reda på så det blev ett lila blockljus på ett ljusfat med lite dekoration runt (jag fixade ihop arrangemanget :P) kunden 8som var en liten söt tant) blev jättenöjd :D och det var så kul att kunna hjälpa till! :)
En annan kund som jag hjälpte skulle ha en ljuslykta men hon hade redan bestämt sig vilken hon ville ha när hon kom in så det jag gjorde var att ta betalt ;) Har blivit riktigt grym på kassan nu! ;) fixade betalningen alldeles ensam medan Lina skulle gå och ringa några kunder! :D Faktiskt är det inte det enklaste att sköta kassan, brukar bli hur nervös som helst när jag ska ge tillbaka växeln för får typ black out i hjärnan när jag vet att jag måste skynda mig! :S haha, oj vad konstigt det lät ;) men, det är inte så enkelt kan jag säga! men idag gick det superbra hela dagen!! :D  
Har träffat flera personer som jag känner som har kommit in under dom här dagarna :) vilket är jättekul, träffade två av mina föredetta lärare och idag kom en tjej som jag har gått i paralellklass med :) kul! :)
Det är helt galet hur mycket saker det finns på Nordljus alltså!! :O Man kan gå runt där i flera timmar och ändå hinner man inte kolla på allt!! :) Det är ganska härligt tycker jag, men bara om man har mycket tid vilket dom flesta kunder oftast inte har.
Därför har jag idag även försökt rensa och ställa iordning saker så att det ska bli lättare överskådligt så att kunderna kan hitta lite bättre bland alla saker ;) 
Vi har fortsatt med juloyntningen idag, det är jättekul och mysigt och jag har fått ca en fjärdedel av övervåningen som jag får juldekorera precis som jag vill! :D jättekul!! Jag skulle ju visa bilder på bordet och hyllan jag fixade men såklart glömde jag kameran hemma idag (glömde även min lunch så jag var lite glömsk imorrse kan jag ju säga!! ;) haha) 
 
Jag kom på att jag nog inte har beskrivit miljön på Nordljus än, men då ska jag ta och göra det! :) 
Nordljus har väldigt mycket shabby shic stil, det är vita lite slitna möbler, söta vintage prylar, massor med ljuslyktor, speciellt i fattigmanssilver (ser ut lite som gammalt silver), madonnor och allt som hör shabby shic till!

Dom har inte bara shabby shic stilen utam även en mer färgglad stil med söta prylar som bakgrejer och barnsaker. Dom har ju även kläder, (damkläder) det är faktiskt nästan bara tjejer i 20 till 60 års åldern som kommer in till butiken, har än så länge bara sett en kille i affären och det var tillsammans med sin tjej och jag antar att det var hon som insisterat på gå in för killen såg ganska utrtåkad ut ;) Men jag måste säga att butiken är ganska kvinnoinriktad, är bara tjejkläder, tjejsmycken och även inredningen är mer åt det femenina hållet. Så jag kan förstå varför det framförallt kommer in tjejer där. Men det finns himla mycket fint som ändå passar dom flesta så det borde komma in fler killar tycker jag och Nordljus har väll ungefär allt och lite till vad det gäller inrednignssaker skulle jag säga, nu låter det som en reklamannons men det är faktiskt så!! det finns grymt mycket där!! Men nu ska jag ta och sluta skriva, cred till dom som lyckats sig igenom hela inlägget säger jag bara!! :D Kram på er <3

 

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0