Nordljus dag 2 :)

Onsdag idag och jag har varit min andra dag på Nordljus, här kommer uppdateringen för dagen :) Har haft en mycket bra dag, fast det var faktiskt nära att jag inte gick på praktiken idag, imorse kände jag mig nämligen lite krasslig, halva familjen har redan råkat ut för att bli förkylda så blev orolig att jag också hade blivit smittad :/ men jag kände mig inte så dålig så gick ändå och det var bra för under dagen blev jag mycket bättre! :) Och jag har fått göra massor med roliga saker idag! :)
Under natten har det ju snöat riktigt mycket och det har bara fortsatt hela dagen så det kom inte in så mycket folk i butiken idag. Det kan jag ju iof förstå, det är inte så roligt att ge sig ut i snöfallet om man inte måste! ;) Därför blev det mycket annat fix i affären idag, har fått ställa iordning i en hylla och på ett bord (gjorde som stileben på bordet) Imorgon ska jag ta med mig en kamera så kan jag ta kort på det som jag fixar ;)

Trots snöfallet kom det ändå in några kunder, en av kunderna skulle köpa en present till sin mamma så hon frågade mig om hjälp och jag hjälpte till såklart! ;) Först så frågade jag om hennes mamma tyckte om något speciellt och det gjorde hon, ljuslyktor var tydligen en stor favorit hos den mamman ;) så jag visade lite olika ljuslyktor som jag tycker är fina, visade både några som var på extrapris och några som inte var det, hon (kunden) fastnade för några vita ljuslyktor med snöflingor på, så dom blev det, sen tipsade jag om några doftljus som hade kommit in nu inför julen som kunde vara i ljuslyktorna så dom blev det också. Det var riktigt kul att kunna hjälpa till! kändes verkligen som att jag jobbade i affären på riktigt och det var så roligt att hon frågade mig trots att jag är yngre och förmodligen mindre erfaren än dom andra som jobbar där, det gjorde att jag växte några centimeter känner jag.
Hon, kunden var lite stressad när hon kom in i affären, hon sa att hon bara hade en kort stund på sig att hitta en present så jag försökte lugna henne lite och hjälpte till att hitta en passande present till hennes mamma och det blev bra tillslut och hon gick därifrån förhoppningsvis nöjd, hon sa iaf att hon skulle komma tillbaka när hon hade lite mer tid och leta efter julklappar :)
Jag hjälpte en annan kund som kom in affären idag också, jag sa hej när hon kom in i affären och sen gick hon runt och kollade lite. Efter ett tag så frågade hon om vilka kaffesorter vi hade så jag visade dom, hon var lite interesserad av ett kaffe med vaniljsmak, men hon sa att hon nog skulle köpa det en annan dag.
Lina (ägaren) sa (när kunden hade gått) att den kunden ofta kom in i affären och frågade om olika varor men att hon aldrig köpte något, så jag började fundera lite över det, hon kanske bara tycker om miljön där, att få inspiration av sakerna där eller så, det finns så himla mycket fina saker i butiken så det är inte konstigt alls om det är så, eller så känner hon att priserna är för höga, jaja, vet egentligen inte alls men iaf så gick kunden upp på övervåningen efter att hon kollat på kaffesorterna, jag skulle också upp och fixa lite saker och då fick jag lite fler frågor av henne, jag uppskattar absolut att kunderna frågar om saker, tycker bara att det är roligt att kunna hjälpa till, men jag märkte att Lina var lite smått irriterad på när kunderna frågar saker och sen inte köper något. Det är nog inte det att dom inte köper som irriterar Lina utan snarare att frågorna tar upp tid. Men som sagt, jag, som iof bara har jobbat på Nordljus i två dagar tycker det är jätteroligt att få frågor från kunder, men Lina har ju jobbat där i 8 år så jag kan förstås förstå henne.
Ja, får nog ta och avsluta dagens uppdatering där, det hände inte så mycket mer idag, det kom ju iof in lite fler kunder men dom klarade sig på egen hand, utan vår hjälp ;) ser fram emot morgondagen då vi ska julpynta, passar bra nu när det kommit så mycket snö! :) hihi, kramar från Eila :D

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0