Första dagen på Designtorget plattan

Iiih! Nu är jag i Stockholm! och har praktiserat min första dag på Designtorget! :D
Jag tog tunnelbanan till praktiken, det var rätt så enkelt, hade ju såklat oroat mig över hur det skulle gå att hitta dit, för det hade varit så jobbigt om jag inte skulle ha hittat och kommit för sent dit eller något, men jag hade inte behövt oroa mig för det var jätteenkelt, efter att jag klivit av tunnelbanan på T-centralen så var det bara att följa skyltarna mot sergels torg och när man väl var uppe på plattan så såg man Designtorget :) Det kändes väldigt skönt att det gick så bra att hitta dit! :)
När jag klev in genom dörren till Designtoget kände jag mig lite förväntansfull och peppad, ville ju göra ett så bra intryck som möjligt! Först visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, jag såg en tjej i kassan så jag var på väg att gå dit, men sen såg jag en kille ute i butiken som såg ut att jobba där så jag gick fram till honom, och det visade sig att det var Per, som är butikschef på Designtorget. Vi hälsade och så var jag välkommnad på Designtorget! :'D Först visade Per mig runt lite, vi gick först in i personalrummet och han visade lagret och fikarummet :) så fick jag en tröja där det stod Designtorget, jag bytte om till den och sen visade Per mig runt i butiken också :) Butiken bestod av en ganska stor yta, just det här Designtorget var det största i Stockholm så därför hade just den här butiken det största sortimentet också. När man kom ut från lagret hade man til vänster om sig butikens barnhörna, där fanns olika saker som var till för barn i åldrarna o-5 ungefär. Till höger när man kom ut från lagret hade man inredningsgrejer, typ hyllor, lampor, mattor m,m. Sedan fanns det även en köksavdelning med en massa smarta saker för köket, bland annat en liten sak som heter pluring och som är väldigt populär!! :) ser ut så här:

Väldigt smart liten plastsak som man stoppar in disktrasan i ;)
Designtorget har en ganska unik affärsidé, dom får nämligen in helt nya varor till butiken hela tiden, i och med att man kan ansöka om att få sälja något man designat själv så får Designtorget in nya saker hela tiden! Varje tisdag är det nämligen en jury som bestämmer vilka av ansökningarna som kommit in som ska säljas.
Pluringen är en sådan sak, det var en 16-årig tjej som kom på den och ansökte om att få sälja den på designtorget, juryn valde henne och idag är pluringen en av de saker som säljs allra bäst på Designtoget! På så sätt har alltså Designtorget ett väldigt unikt sortiment! :)
När jag fått en liten guidning om hur Designtorget arbetar och hur butiken såg ut så tyckte Per att jag skulle gå omkring lite i affären och bekanta mig med sakerna så att jag skulle veta vart alla saker låg, så att jag skulle kunna hjälpa kunder med frågor, för Per sa att jag helt säkert skulle få massor med frågor av kunder om antingen något som skulle finnas i butiken, något som hade funnits eller något som skulle komma in.
Per hade rätt, jag fick massor med frågor av kunder!! Dom första kunderna som jag hjälpte (eller försökte iaf ^^) kom fram till mig redan efter några minuter efter att Per visat mig runt. Kunderna var från Rom och kunde bara italienska!! galen början alltså!! ;) Iof så kan jag ju lite spanska så jag försökte mig på att hjälpa dom ändå, dom ville ha någon sorts tekanna eller nått sånt lyckades jag förstå men det var ganska svårt att förstå eftersom italienska och spanska inte är samma språk! som tur var så kom det en tjej som jobbar på designtorget till min undsättning ;) hon kunde italienska, hon skulle till och med flytta till Italien om någon månad så hon fick hjälpa dom istället ;) Jag fortsatte att hjälpa andra kunder så gott jag kunde. Under dagen fick jag även packa upp lite varor och prismärka dom, prismärkningen på Designtorget var rätt så olik den på Nordljus. På designtorget skrev man ut färdiga lappar som man bara klistrade på varorna. Prismärkningen var helt okej, men överlägset var det ändå att stå i kassan!! :D
Redan första dagen fick jag göra det! :D först så kollade jag bara på hur dom andra gjorde när dom stod i kassan och sen visade en tjej mig hur jag skulle göra. Att stå i kassan var så himla roligt!!! Jag tyckte verkligen om det!! ^^ det var så himla roligt att hjälpa och vara trevlig mot kunder!! :D
Personalen på Designtorget är toppen! Alla är så roliga, trevliga och hjäpsamma! Och jag trivs så bra här! :)
Än så länge känns den här praktiken så himla bra!! :) Jag känner på mig att jag kommer trivas väldigt bra på Designtorget!! Alla här är hur treviga som helst och bara det att jag faktiskt jobbar mitt i centrala Stockholm gör mig så glad!! :D Jag tror att jag är lite av en storstadsmänniska, älskar pulsen och tempot här!! :) det är lite töntigt, men jag tycker verkligen om att göra något så simpelt som att åka tunnelbana bara för att det är så storstadsaktigt och så olikt Sundsvall! ;) haha, det är lite galet men jag älskar det! :'D
Att jobba på Designtorget är väll ugefär så olikt att jobba på Nordljus som det kan bli!! ;) På Nordljus kom det högst in runt 15 personer per dag, vilket iof kunde var väldigt skönt, men på Designtorget kommer det folk hela tiden!! Det var aldrig tomt, tvärtom, det var alltid väldigt mycket folk och mycket att göra! Men jag trivdes så himla bra i det tempot! Det bli verkligen aldrig långtråkigt där!! :D Jag slutade klockan 5 och då åkte jag hem till Lotta igen :) Och nu ser jag verkligen fram emot nästa dag! :) Men jag är lite slut efter arbetsdagen, det är ju lite ansträngande att prova på nya saker och komma till nya ställen, så nu ska jag nog ta och sova :) kram och godnatt ^^


Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0