sportloov! :D

hej på er, nu har jag äntligen fått sportlov! så skönt så :P igår efter skolan var jag ett tag med johanna :) vi bakade, såg på film och hade mys, hihi XD nu ska jag snart äta frukost och sen bär det av mot stan ;) ikväll ska jag se på premiären av momo :) ska bli kul det ;) men ni får ha en bra lördag så hörs vi :D kramar från mig :)
datta bakade jag och johanna :D

chokladmuffins med vaniljglasyr :D

dom blev rikgti goda! :P
här är receptet om någon vill prova
chokladmuffins med vaniljglasyr
1,5 dl strösocker

115 gram smör elr margarin
2 st ägg
3,25 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt


glasyr
100 gram smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl vispgrädde

gör så här:
  1. Blanda socker och matfettet.
  2. Tillsätt äggen ett i taget och vispa pösigt.
  3. Blanda in de torra ingredienserna.
  4. Fördela smeten i muffinsformar. Fyll de ungefär 2/3 fulla.
  5. Grädda i ugnen 175 grader ca 10-15 min. Testa om de är klara med en provnål.
  6. Glasyr: Blanda smör och de torra ingredienserna. Tillsätt grädden lite i taget och vispa pösigt med en handmixer. Tillsätt mer grädde eller florsocker för att få rätt konsistensen.








Kommentarer♥
Postat av: I s a b e l l a

SVAR: Tack eila, kul att du gilla den! Kramar

2010-03-08 @ 11:39:12
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Andrea

Fin blogg!!

2010-03-10 @ 18:07:14
URL: http://andrealindstedt.blogg.se/
Postat av: P R I M M S

Ser jättegoa ut :) KRAM

2010-03-10 @ 19:38:15
URL: http://primms.blogg.se/

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0