fika <3 :D

heej på er :D nu har precis ätit ett riktigt gott kvällsfika :D jag blev så himla sugen på kladdkaka efter att jag städat mitt rum så då slängde jag ihop en :P haha, det är ju så enkelt och jag kan receptet utantill :P men även fast det inte är särskilt ansträngande att göra kladdkaka så blir det ju så otroligt gott! och med lite bär och grädde blir det super! hihi :P nu ska jag snart gå och läsa någon härlig inrednings tidning :D är så grymt skönt att inte behöva plugga, man känner sig liksom så fri! :D hihi, sov gott nu allihopa! :) puss!



Recept på en enkel men väldigt god kladdkaka :D
recept för 4 personer :)
3 dl socker
2 st ägg
1/2 msk vaniljsocker
1 3/4 dl vetemjöl
100 gram smör
3 msk kakao

1 blanda socker och ägg poröst
2 blanda i vetemjäl, vaniljsocker och kakao
3 smält smöret och häll det i smeten
4 häll smeten i en smord form
5 grädda i ungefär 20 minuter
6 servera som den är eller med bär, grädde eller glass.
lycka till! :D

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0