Torsdag

Hej! :) Det är något med torsdagar, är lite extra trött då tycker jag! Antagligen för att nästan hela veckan har gått och jag vet att det snart är helg och då slappnar jag av lite. Iaf så skrev jag varken torsdagen på nordljus eller torsdagen nu här på designtorget. Var så trött på kvällen så det blev helt enkelt inte av, men jag ska försöka minnas vad jag gjorde och skriva lite grann iaf ^^
Nu hade jag ju flyttat till Marika vilket innebar lite andra vanor på morgonen, för det första så behövde jag inte ta både buss och tunnelbana som hos Lotta, utan bara tunnelbana, men däremot var det ju en liten promenad på några minuter till tunnelbanan och jag var inte helt säker på hur man skulle gå för igår när jag, Marika och mamma gick den vägen så var det ju mörkt :/
Jag gick runt en halvtimme tidigare än vad jag behövde så att det inte skulle bli panik om jag gick fel ;) Mamma och Marika hade åkt lite tidigare än mig, men dom hade cyklat till tunnelbanan. Under natten hade det snöat, så jag hade sån tur att jag kunde följa deras cykelspår hela vägen till tunnelbanan så det gick hur bra som helst att hitta dit!
Jag kom runt en 20 minuter tidigare till Designtorget idag men det gjorde inget! ^^ tycker om att vara lite för tidig! :)
Eftersom jag inte hade skrivit något om praktiken idag så måste jag anstränga mig lite nu för att minnas vad jag gjorde. Jag vet att jag stod i kassan mycket idag med (det gör jag varje dag ^^) har även packat upp varor och varit lite på lagret idag också :)
En sak som jag däremot minns väldigt tydligt är en lite pinsam sak som hände! Även fast jag helst skulle vilja glömma bort den! :S haha. Men iaf så var det så att jag stod i kassan, och så kom det fram en kund, han skulle köpa böcker, runt 4 stycken tror jag, så jag började klicka in dom i kassasystemet. Medan jag gjorde det så frågade kunden (som var en man) om jag hade läst boken som han skulle köpa, jag hade inte gjort det men tänkte att jag kanske borde säga något om den ändå, så jag sa att jag hade hört att den skulle vara riktigt bra. Grejen var att jag inte ens hade kollat på titeln, och än mindre insidan, så skulle verkligen inte sagt något! boken hade nämligen titeln "allt män vet om kvinnor" och insidan var tom! det stod alltså inget på sidorna i boken! Det skulle altså vara en rolig grej att den var tom, men det visste jag ju inte om! ;) Så när jag sagt att den nog skulle vara bra så skrattade kunden och visade mig insidan (som ju var tom) och jag höll ju på att sjunka genom jorden!! ush vad pinsamt det var!! kände mig så dum! men kunden skrattade och tyckte nog att det var ganska kul så då skrattade jag med, trots allt så var det ju ett ganska roligt missförstånd så hoppas att jag inte gjorde bort mig allt för mycket! ^^
Flera som jag hade jobbat med ända sedan i måndags jobbade sista dagen för veckan idag så det var lite sorgligt, för då var jag ju tvungen att säga hej då till dom :( det kändes lite sorgligt för det har varit så trevligt att jobba med dom! :')
Efter jobbet kom mamma och så gick vi ett litet tag på stan innan vi åkte tillbaka till Marika, på vägen hem hyrde vi film och sen hade vi en mysig filmkväll tsm! :) Det är så myisgt att få lite egentid med mamma, blir ju inte så ofta så hemma, så det har varit jättemysigt! :')
Imorgon ska vi kolla in på lite secondhand butiker! :D jag har fått tips av en tjej på Designtorget om vilka butiker som är bäst så dom ska vi kolla på imorgon! :D ska bli jättekul! tycker verkligen om seconhand! det är miljövänligt, billigt och oftast finns det jättefina grejer!! :D det är toppen helt enkelt! ^^ men nu ska jag sova! God natt! <3

Åå den här bilden är väll ungefär så stockholmig som den kan bli!! :'D åå nu saknar jag stockholm! <3 och snart ska jag dit igen, avslöjar anledningen i nästa inlägg! hihi ^^ anledningen är väll inte så spektakulärt kanske, men den hör nämligen till något som hände på Fredagen så skriver om det då! gud vad jag pladdrar på! :O hihi godnatt på er! ^^

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0