Min Julafton! ^^

Julafton i år var underbar!! Firade den med släkt och familj (såklart, så ska det vara ! ^^
Jul är väl den absolut mysigaste högtiden!! Man blir liksom fylld med både kärlek, gemenskap, och ja, mat också! ;) haha! Vi hade faktiskt ett lite annorlunda julbord i år, jag har verkligen börjat lessna på alla köttbullar, prinskorvar och potatisar som vi alltid äter, så jag och min kära syster (freja, sanna ville absolut ha det traditionella som alltid ^^) bestämde att vi ville ha kyckling och olika röror som påfyllning på julbordet, och det blev faktiskt riktigt gott!! :D
Vi äter alltid ungefär klockan 2, då hinner vi precis klart till kalle anka! Vilket för oss iaf är ett måste på julafton!
Precis klockan 3 (om inte lite tidigare :P) sitter vi alla bänkade framför tv,n för att kolla på kalla och kompani! ja, inte dom vuxna då, dom sitter och pratar (alldeles för högt :P) vid julbordet ;)
Runt klockan halv 7 började julklappsöppningen, som i år blev både lite smårörig men även lite strukturerad faktiskt ;) vi brukar göra så att den yngsta börjar öppna ett paket och så går vi uppåt, men i år hade vår lilla tremänning rasmus blivit så pass stor (1 år och 8 månader) så att han ville öppna alla sina klappar själv och helst på en gång!! så vi brydde oss inte så mycket om strukturen iår, han fick öppna alla sina och sen gjorde vi som vanligt. :)
Jag fick verkligen jättefina saker iår!! :) är så nöjd!! ^^
Ska visa upp dom alldeles snart! tänkte nämligen försöka hitta en digitalkamera på mellandagsrean imorgon! och då jäklar ska jag fota!! ^^
Hihi, här kommer lite bilder från julafton (som är tagna med mammas systemkamera)
Kramar på er sötsmulor och hoppas ni har haft en fantastiskt jul och ett underbart gott nytt år!! <3

Här har vi (från vänster) Freja, jag ^^, mamma, pappa och sanna :)

Såna här bilder är också en tradition i vår familj, vi ska alla ha en varsin bild där vi sitter vid granen, (alla i familjen har en varsin bild) varenda år sen ungefär så länge jag kan minnas ^^ ganska kul att kunna titta tillbaka och se hur man förändrats, ungefär som med skolfoton :) och såhär såg jag alltså ut iår :)
julaftons klädval förresten var kavaj (!), tunika och strumpbyxor.
Har aldrig ägt en kavaj förut och trodde inte att jag skulle göra det heller, men så hittade jag och testade en på hm och.. älskade den!! så nu har jag en kavaj ^^ och tror att den kommer att användas ofta här framöver! :)

Haha! I år var det pappa och sanna som skulle gå iväg och köpa tidningen ^^ (ni vet vad jag menar va :P)

Här var det julklappsöppning minsann!! ^^ från vänster sitter Christin (min pappas kusins fru :D), Rasmus (sötnosen!!), Jag och Freja :) sen sitter även pappas andra kusin Lotta bakom oss, så hon syns inte så bra "/

Lotta och Jag! ^^
Nu har ni fått se lite av min julafton ^^ hoppas som sagt att ni också haft det bra med mycket gemenskap, fina klappar och god mat! puss på er! <3

Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0