Dag 3 på Designtorget

Onsdag idag och tredje dagen på praktiken :) Idag bytte jag ju även boende. Det har varit supermysigt att bo hos Lotta och Astrid! :D Kommer sakna dom! :') Men nu ska jag flytta :P och jag tror att det också kommer bli jättebra!! :) Nu ska jag bo hos Marika Lagercrantz och Peter Bergared (vänner till min family ^^) vilket ska bli väldigt kul! Har träffat dom en gång tidigare (då pappa jobbade med Marika) och dom verkade så himla trevliga! Ska bli roligt att bo hos dom! :)
Men iaf, imorse skulle ju resväskan (och alla andra väskor jag har lyckats få med mig) med på bussen och tunnelbanan till t-centralen;) skulle låsa in alla mina väskor i en box där, men först var det utmaningen att få med mig allt dit som gällde ;) tog bussen från Lottas lägenhet ganska tidigt på morgnen så att jag helt säkert skulle hinna lämna sakerna innan jag började. Jag lyckades faktiskt få med mig allt och dessutom låsa in det i en förvaringsbox, det gick väldigt smidigt och snabbt! så kom ganska tidigt till jobbet idag, men bättre det än för sent tycker jag! ^^

Jobbdagen har varit bra och ganska lugn! :) Jag har stått i kassan nästan hea tiden men har också prismärkt lite :) En tjej som jobbar där Charlotta och jag pratade en hel del idag :) hon ska flytta till Rom om några månader så vi pratade om att resa och lite sånt ^^ Idag fick jag även träffa två nya personer som jobbar här :) Martin och Ronnie, båda var jättetrevliga! Det är så kul, för varje dag nu har jag träffat någon ny från personalen och alla är så himla trevliga! Känns så bra att vara omgiven av så härliga människor!! :') Dessutom har alla kunder hittils varit jättetrevliga dom med! :') Den här praktikplatsen känns så himla bra!

Eftersom jag har stått i kassan så pass mycket idag har jag ju hjäpt en hel del kunder! Men kan faktiskt inte komma ihåg en specifik kund jag hjälpte, det är så galet mycket folk som kommer så det är verkligen svårt att minnas bara en!! När jag står i kassan fössöker jag iaf vara så uppärksam som möjligt på omgivningen så att jag håller koll på när en kund vill ha hjälp! Vi har iof nummerlappar men det är inte alla som tar sådan så det gäller att hålla koll på vilken kund som var först i kön och så! :) När jag står i kassan och hjälper kunder så blir jag så glad och pigg! Jag kände det verkligen tydligt idag, för när jag satt och åt lunch kände jag mig jättetrött och tyckte det kändes lite jobbigt att gå ut och jobba igen, men direkt när jag gick tillbaka in i butiken och till kassan så är det som att man vaknr till igen och jag glömmer helt bort att jag inte kände för att jobba alldeles nyss! Då tänker man ju ist på kunderna och att man ska vara så hjälpsam och trevlig som möjligt och det kommer liksom av sig själv när man väl står där i kassan :)
Ja, det var onsdagen det :) ganska lugn och framförallt rolig! ^^

Men efter att jag slutat blev det däremot lite mer problem :/ Jag skulle ju flytta till Marika idag och jag hade ju låst in mina grejer i en box, så långt var det lugnt för jag kom ihåg var boxen stod och jag hade inte tappat bort nyckeln till den ;) men problemet var att min mobil hade bara jättelite batteri kvar för jag hittade inte laddaren imorse :S

Mamma skulle även komma ner till stockholm idag :D Dels för att hälsa på mig :D och dels pga jobb :) men hon skulle komma halv 8 med tåget och jag slutade 5 så jag hade ju en hel del tid där tills hon skulle komma, det hade kännts bra om bara min mobil hade haft mer med batteri, för jag behövde ju den för att kunna bestämma med mamma var vi skulle ses när hon kom! dessutom skulle vi träffa Marika nånstans, vi hade inte bestämt någon tid än så jag behövde ringa henne för att kunna bestämma det. Jag hade testat att ringa flera gånger och hon svarade inte, inte mamma heller när jag ringde. Fick ju såklart lite panik, för jag visste att mamma inte hade Marikas telefonnummer så det var jag som skulle ringa och bestämma något med henne, men nu när mobilen knappt hade något batteri kvar och ingen av dom svarade blev jag riktigt stressad! :/ Men det enda jag kunde göra var att vänta, så jag gick runt lite i gallerian och kollade i affärer, runt klockan halv 7 ringde Marika! :D åå vad lättad jag blev då ^^ Marika och jag bestämde att jag och mamma skulle träffa henne klockan 8 på centralen. Jag fick tag i mamma också så allt löste sig tillslut :') När jag hade bestämt tid med mamma och Marika så gick jag tillbaka till t-centralen för att leta upp boxen där min resväska låg. Det gick bra, jag hittade boxen och mina väskor låg kvar ;) Jag tog med mig väskorna och gick och satte mig på en bänk och väntade på att mamma skulle komma :) hon kom, i utsatt tid och Marika med, så vi tog tunnelbanan hem till henne.
Marika bor lite utanför sthlm centrum, men det var väldigt enkelt att ta sig dit! det var bara att ta tunnelbanan, när man klivit var det en liten promenadsträcka till Marikas hus sen var man framme. När vi kom fram var jag riktigt trött!! Så vi åt och sen gick vi och la oss ;) Jag och mamma fick ett varsitt rum att bo i under tiden vi var där :D mitt är jättemysigt! och har en grymt skön säng!! :'D så den kommer jag somna gott i :P hihi, nä nu ska jag sova! :D kram på er :)




Kommentarer♥

Här Kommenterar du♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail♥ (bara jag som ser)

Din fina blogg♥

Din Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0